Anything test dead

Den enda sporten som är ädlare en bandy är soundclash, om man nu ska kalla det för sport. Det som är bra med clash är att man får höra massor av bra musik, plus att man kan vara fet och ändå duktig. Första clashen jag hörde var när min bror hade varit hemma över julen 2001 för att sedan sticka ner till Stockholm och clasha live i radio. Han spelade på den tiden med Axxionpack och motståndarna hette Deluxe om jag minns rätt. Jag och farsan satt och lyssnade hemma i vardagsrummet och fattade bokstavligt talat nada. Jag tror faktiskt att vi spelade in det och att jag har kasetten hemma någonstans, idag skulle jag antagligen uppskatta det mer.

Jag vet inte när jag började förstå hela clashgrejen, men gissar på att det var 2004/2005 någon gång. Viktigt att poängtera är att vi var det sista hushållet söder om Kalixälven som fick internetuppkoppling, inser ni då hur jävla glesbygd jag är eller? Man märker inte mycket av clasher om man inte har internet eller bor i en storstad, hade jag haft de rätta förutsättningarna hade jag nog tagit reda på det aningen snabbare.

"Clash är vackert, clash är fint, clash är mer underhållande en VM i alpint"

Nu har jag vuxit upp och blivit en stor pojke. Då vill man ju prova på att clasha själv men det känns lite korkat att utmana de stora svenska sounden i en clash, vår dubbox är inte riktigt redo för det än. Däremot vore det en utmärkt idé att anordna ett juniorSM i soundclash (ett seniorSM också för den delen). Jag vet att det finns en hel del unga hungriga sounds som jag antar inte skulle ha något emot att spela lite killertunes. För er som inte känner till dessa unga sounds ska jag rabbla några:

Wolverine Hi-Fi (of course)
Phantom sound
Thundah Vibez sound
Resolute sound
Popeye sound
Militia soundcrew
RuffyTuffy Sound
Jah Nordic sound
sen tror jag det finns ett sound som heter Thundah Clash sound med.

Vore inte det en jätteskoj idé att köra lite 45 rundor och sen dubfidub i finalen? Det tycker jag iallafall!

/Choppa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0