Mission Impossible

Idag togs det första steget i mitt heliga korståg. Efter att ha växt upp på en av de mest inavlade platserna i svea rike, med en ännu mer inavlad musikscen är jag taggad som fan på att få lära ljusdalsfolket lite style and fashion! Går man ut på krogen här så har man 3 val, gubbrock, trance eller schlager. Det är uppriktigt sagt sjukt dåligt musikutbud här vilket har lett  till att jag knappt är ute i svängen längre. Ljusdal har fostrat en hel del musikaliska storheter t.ex. Lill-babs, Idol-Cissi och.. inga fler. Det finns en hel del band här dock men det är mest metal- och coverband. 

Men nu jävlar ska det styras lite ordentlig dans i Ljusdal! Den femte Mars spelar the original cantankerous Wolverine Hi-Fi på solidaritetshuset och eftersom vi är skitsnälla är det varken inträde eller åldersgräns. Fet juggling, tidigare ospelade dubplates och ett litet liveperformance utlovas. Taktiska som vi är har vi lagt giget på en torsdag på ett sportlov, förhoppningsvis kommer det då mer folk dels från de närliggande städerna och dels folk som skidsemestrar i Järvsö. Men ska jag vara ärlig är jag glad om det kommer något folk överhuvudtaget. Förhoppningen är dock att det ska bli smash så att de lokala krögarna får upp ögonen och vågar bryta glesbygdstrenden för en gångs skull. Annars får jag helt enkelt ta det som det är och söka mig utsocknes..

Jag vet att det faktiskt har spelats Reggae i järvsö förr. Det var då El Malo från svart katt sound/Mash up i Uppsala som spelade vid Kristoffersgården sommaren 2006/2007. 2006 jobbade jag och 2007 satt jag i Philadelphia och knaprade cheese steak. Mitt vanliga flyt alltså. Den här gången kommer jag dock garanterat att närvara hela kvällen.

/Choppa

Kommentarer
Postat av: Anonym

Riktigt kul att det händer något här i byn. Ska se om jag kan få med nån dit, det finns ju dock inte allt för många som lyssnar på reggae häromkring.

Vem är som ska stå för live framträdandet?



/fredric



2009-02-14 @ 13:40:26
Postat av: Chopperator

Original ziggerZawyer Sid från Nyköping, ackompanjerad av yours truley bakom spakarna. Ska se om jag kan hitta nåt smakprov att lägga upp här.

2009-02-15 @ 20:52:27
Postat av: Chopperator

får flika in här att sid visst inte kunde komma..

2009-02-18 @ 20:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0