Bandy leg.

Igår spöade Svea rikes landslag Ryssland med 6-1 i bandy-VM. Då jag trotts allt bor i Ljusdals kommun ,lokaliserad i bandyns högborg Hälsingland, där bland annat World cup spelas varje år besitter jag gåvan att kunna njuta av att se en bandymatch. Någonting som kräver fokusering, bra syn och år av träning, lite som Kung fu alltså. Anyway tyckte jag det var skitkul att se Sverige spöa Ryssland med 6-1 igår.

För att fira detta har jag idag spelat alla dancehalltributes till den ädla sporten bandy. Jag har således knappt rört skivspelarna idag sånär som på en gång. Då spelade jag B-sidan till Gospel fish's tolva "Golden rule". Ni vet den som går ungefär:

"One of the sweetest thing ina life
is when you big and carried and right"


..eller nåt sånt, jag har aldrig varit särskilt bra på att höra de exakta textraderna. Låten på B-sidan heter hur som helst "Bandy leg" och handlar om tjejer med "Bandy legs". Jag har ingen aning om vad bandy kan tänkas betyda på patois, men jag antar att han inte syftar på de i Hälsingland berömda bandylåren. Bandylåren tillkommer på folk som spelar bandy då de åker skridskor över långa sträckor vilket kräver starka lårmuskler, alltså bandylår. Jag tvivlar dock starkt på att Gospel fish besökte mina hemtrakter och fick dåliga erfarenheter med någon tjej som hade ett par rediga bandylår, men vem vet?


/Choppa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0